Paríž

     Čaute! :) 
     V oblakoch sa asi roztrhlo vrecko s práškovým cukrom. Bolo by to ideálne počasie, keby sme mali o týždeň dlhšie prázdniny. Ako vždy zlé načasovanie. :D 
     Príbeh, ktorý som minule zverejnila ma inšpiroval k ďalšej tvorbe a v hlave mi skrsol nápad, ktorý sa celý tento týždeň snažím realizovať. Ak pôjde všetko podľa plánov viac vám prezradím už koncom Januára. No, už teraz vám môžem povedať, že sa môžete tešiť na ďalšie zaujímavé príbehy. Snáď vás nezačnú deprimovať...
     Včera večer som čítala na Refresheri článok o dvoch mladých ľuďoch, ktorí na facebooku založili skupinu Troška Troska. Snažia sa trošku vulgárne, ironicky no veľmi reálne vykresliť dnešnú dobu trefnými poznámkami, útržkami ich rozhovorov. Musím povedať, že na niektorých ich obrázkoch som sa schuti zasmiala. Prikladám link na článok. Možno sa vám rovnako zapáčia a potom šup šup utekajte ich podporiť lajkom na ich Facebookovú stránku. https://freshfem.refresher.sk/297-Servitku-pred-usta-si-nedavaju-Autori-myslienok-Troska-Troska-bavia-na-Facebooku-mnohych-Slovakov 
     Dlho som nepridala článok z cestovateľského denníka a keďže som si minule vďaka jednému mladému mužovi spomenula na skvelú historku, ktorá ma vrátila o pomaly dva roky do zadu, rozhodla som sa, že práve dnes nastal ten správny čas vytiahnuť trip v Paríži.
     Celý deň a celú noc sme cestovali autobusom, aby sme sa 28.4.2015 ráno zobudili prekvapení, že sme konečne dorazili do Paríža, mesta módy. Nepredstavujte si ten výlet ako krásnu idylku. Vôbec to tak nebolo. Ráno sme sa umyli na prvej benzínke pred Parížom, prezliekli sa v autobuse a celý deň sme pešo chodili o hlade a smäde a keď nás náhodou pritislo na záchod... Videli sme toho veľa no viac menej len zvonku, dovnútra sme sa skoro nikde nedostali. 
     Prehliadku mesta sme odštartovali Chrámom Notre Dame, v ktorom sa odohráva dej knihy Chrám Matky Božej v Paríži. Musím sa priznať, že som týmto príbehom žila roky a keď som tam konečne stála vo vnútri kostola a sledovala tú nádheru, zdalo sa mi to ako sen. 




     Tak sme sa presunuli a prešli sme sa po Latinskej štvrti a obhliadli si najznámejšiu univerzitu Sorbonne. Keď sme tak prechádzali všetkými tými ulicami uvedomila som si prečo je Paríž mestom módy. Ešte aj bezdomovci tam boli lepšie oblečení ako my. Ja sa radšej ani nepriznávam, že som si počas celej obhliadky vykračovala oblečená v teplákoch. Potom sme sa presunuli cez nádherne upravené Luxemburské záhrady, kde sme všetci ochkali a achkali od úžasu. 




     Tak sme prešli skrz Víťazný oblúk a smerovali sme cez most Zaľúbencov, kde ľudia vešajú tie povestné kladky na znak ich nehynúcej lásky, vďaka bohu už je ich tam tak veľa, že ich vešanie je tam zakázané lebo hrozí riziko zrútenia mosta, k Louvru. Žiaľ do vnútra sme sa nedostali, pretože mali akurát v ten deň zavreté a tak som sa tešila, že uvidím Monu Lisu naživo. Ako vidím, budem sa tam musieť niekedy v budúcnosti vrátiť a zorganizovať si výlet po svojom. 


     Odtiaľ sme sa presúvali cez most Alexandra III. do Invalidovne, ktorá v tom čase podstúpila rekonštrukciu, čiže zase sme z nej nič nevideli, lebo mali zavreté. Vybrali sme sa na výlet v nesprávnom čase. 
     A potom hurá rýchlosťou blesku konečne vystáť dlhú frontu pred Eiffelovkou, vyviesť sa na najvyššie poschodie výťahom a užívať si krásny výhľad na celé mesto. Vtedy som si uvedomila aká rada som za to, že nebývam v tak veľkom metropolitnom meste, ale len v malom mestečku na konci sveta, kde máme aspoň prírodu a kde nie je každý kúsok metra štvorcového zastavaný betónovými stavbami. O tom, že pod Eiffelovkou je najdrahšie jedlo by som mohla povedať svoje. S kamarátkami sme boli tak hladné, že sme si kúpili obyčajnú pizzu za 12 EUR! :D





     Našou poslednou zastávkou bola plavba po Seine za romantickej atmosféry (zapadalo slnko) a kochania sa pamiatok z inej perspektívy. 
     Aj napriek všetkým negatívam neľutujem, že som sa tohto výletu zúčastnila. Zážitkov mám kopu dokonca života. Spomienky už troška vybledli ale vďaka fotkám, ktorích mám viac ako tisíc si ich stále dokážem oživiť. Určite vám odporúčam navštíviť Paríž, zvlášť ak ste zaľúbení. :) 
     Pekný deň! :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?