Maxim E. Matkin

     Ahojte! :) 
     Niekto mi raz povedal, že každý článok by mal v úvode obsahovať múdrosť, ponaučenie. Obhájim sa jedine tak, že nie som mudrc, vševed, ktorý nosí po kapsách všetky pravdy sveta, nie som ani len natoľko vekovo vyzretá aby som si mohla dovoliť poúčať druhých a tak radšej zostanem pri starom dobrom skonštatovaní, zhrnutí ďalšieho miliontého týždňa, ktorí sme si všetci odžili. Niektorí možno ani nie...
     Raz za čas si zvykneme s mamkou spraviť deň len pre seba. Ideme sa skrášliť ku kozmetičke, zájdeme spoločne na nákupy a ako čerešničku na torte, spoločne priberieme pár gramov na poriadnom sladkom koláči. Je to fajn spraviť si dámsku chvíľku, utužuje to vzťahy. Veď predsa mamky sú pre svoje deti všetkým. Včera, keď sme prišli ku kozmetičke, ľahla som si na ten posteľo-stolček a kozmetička sa ma pýta: "Miriamka trhala si si sama obočie?", hrdo som prikývla, že áno, vyzerala som už ako gorila tak som to musela vziať do vlastných rúk. A ona: "A si spokojná s tým ako to vyzerá?", zase som prikývla. "Nebuď, vyzerá to hrozne, uvidíme či sa to bude dať zachrániť..." Moje nadšenie spľaslo ako žuvačková bublina. 
     Zase raz článok z iného súdka. Maxim E. Matkin je talentovaný slovenský spisovateľ/ľka, ktorého pravú identitu nik nepozná. Toto meno je len pseudonymom pod ktorým vydáva svoje knihy. Dokonca sám riaditeľ vydavateľstva Slovart povedal, že netuší kto sa za týmto tajomným menom ukrýva. Všetci jeho fanúšikovia vedú špekulácie ohľadom toho, akého je pohlavia. Je to muž, žena, starček o paličke, ktorý si týmto plní svoj celoživotný sen, vyzreté dieťa s IQ vyšším ako mal sám Einstein? Niekto tvrdí, že už dávno nežije, že už pár rôčkov leží pod drvnom a výplody, ktoré ľudia čítajú vymýšľa niekto druhý, no snaží sa zachovávať jeho autorskú líniu. Netuším... Popravde je mi to fuk, aj keby sa z neho vykľul tranzvestita. Hlavné je ako perfektne píše, ako dokáže vystihnúť situácie z každodenného života. Niekedy mám pocit, že všetko to o čom píše aj sám zažíva, no iní tvrdia, že je to len fikcia a jednoducho dokáže skvelo vykresliť život. 
     Ako prvá kniha z jeho zbierky bol vydaný Polnočný denník (2002). Hneď sa stal na Slovensku bestsellerom, rovnako ako každá kniha z jeho pera. Medzi ďalšie jeho tituly patria: Láska je chyba v programe (2004), Mexická vlna (2005) z ktorej som aj vycucla ten skvelý citát o láske (viď článok Citáty), Mužské interiéry (2007), Miluj ma ironicky (2007), Aj ja teba (2010), Nie na ústa (2011), Žiadne prudké pohyby (2012), Úplne najviac (2013), Hviezda jasná (2014).
     Prečítala som každú z nich, hoci podľa mojej tety, to vôbec nie sú knihy pre maloletých čitateľov, pretože v tom čase som mohla mať tak 15, ale mne to nevadilo. Ľudia čo si myslíte, že pubertiaci sú ako dostihové kone a nosia klapky na očiach aj ušiach a nevnímajú realitu? Že žijú v neustálom opojení alkoholu, drog a vnárajú sa čo najhlbšie do vlastnej fantázie?! Nebuďte naivní, tí vedia o každej stránke života niečo. Obálky jeho kníh majú taktiež niečo do seba. Jemne dráždivé, provokujúce okolie, až sa niekedy človek hanbí v kníhkupectve po nich siahnuť, aby si náhodou niekto niečo zle nevysvetlil. 
     Mám však skvelú novinku, ktorá vás nepoteší tak ako mňa, ale čo už. 30.5.2017 vyjde ďalšia z radu jeho kníh, už jedenásta z repertoára tohto autora. Bude niesť názov Milovať, povedala a už sa na ňu nesmierne teším!

     O knihe:
     Ona má trochu divné povolanie, ktoré musí tajiť rodičom. On je označený za nepríčetného násilníka. Stretnú sa potme. V deň, keď padá prvý sneh. Nie sú si sympatickí. Možno sa len minú ako dve lode na nepokojnom mori. Možno z toho bude láska na celý život. Ale čo vlastne tí dvaja hľadajú? Na čo čakajú? Čo sú ochotní dať tomu druhému? A dá sa vôbec zamilovať, keď je okolo nich toľko ľudí, ktorí vstupujú do ich zóny komfortu?

     On, nech už je to ktokoľvek si môže dovoliť rozprávať vám ponaučenia. A tak si dovolím v jeho mene a vytrhnuté z knihy Hviezda jasná, dať vám v poradí jeho šieste ponaučenie z knihy: "Čokoľvek sa povie pred ALE, neznamená vôbec nič."
     O tom, že je to dobrý človek so srdcom na pravom mieste, svedčí aj odkaz, ktorý zanechal svojim čitateľom v poslednej z jeho kníh. "Buďte zdraví a dobrí, odvážni a rovní, buďte sami sebou a takí šťastní ako sa len dá. A čítajte, lebo čítanie je po láske to najlepšie, čomu sa v živote môžete venovať."
     Ak som vás navnadila a nakazila jeho tvorbou a mali by ste záujem prečítať si jeho knihy alebo len zo zvedavosti prečítať si obsah, kliknite na odkaz. :)


Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?