Pavel "Hirax" Baričák

      Ahojte. :) 
     Tento týždeň bol pre mňa naozaj veľmi náročný. Neviem, či je to tým, že sa moje telo konečne preorientovalo na zimný čas a podobne ako organizmus medveďa sa chystá aj ten môj na hybernáciu (zimný spánok), alebo sa len pod moju únavu podpísal nedostatočný spánok, nepravidelná strava. Včera si svet uctieval 36. výročie smrti najväčšej rockovej legendy, Johna Lennona, ktorý umrel 8.12.1980, potom čo mu jeden z jeho  fanaticky posadnutých fanúšikov, Mark David Chapman, uštedril 5 rán revolverom. Stavím sa, že aspoň polovica z vás o tom nevedela ničovaté nič, preto pripájam jednu z jeho najznámejších autorských piesní Imagine. https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8
     Medzi môj najväčší koníček patrí čítanie kníh, no ešte nikdy som nepísala ani na jednu z kníh, ktoré som prečítala recenziu. Dnešok teda nebude výnimkou. Vybrala som si pre mňa známeho, no pre niekoho menej známeho autora Pavela "Hiraxa" Baričáka. Ani neviem ako som sa k jeho knihám dostala. Jednoducho som si prezerala internetovú stránku kníhkupectva Martinus a zrazu som natrafila na knihu Plynutie. Nezvyknem sa nechať ovplyvniť recenziami, ktoré pridávajú iní ľudia prečítala som si o čom kniha je a tak si hovorím, že za pokus to stojí kúpim si ju a keď sa mi nebude páčiť posuniem ju niekomu inému.
     Pavel Baričák je nielenže talentovaný spisovateľ, ktorý dokáže písať rovnako dobrú poéziu ako prózu, no zároveň je aj vášnivý cestovateľ, dobrodruh, hudobník (hrával vo viacerých kapelách ako Editor, Lunatic Gods, Nothing), filozof, bloger, textár. Evidentne je príkladom toho, že ak človek niečo chce, dokáže to zmeniť, zrealizovať svoje plány. Čo sa týka jeho tvorby vydal viacero básnických zbierok ako Zbierka More srdca, Nech je nebo všade, K svetlu, Bytie a stony, V tichu. Medzi jeho najznámejšie romány patrí Plynutie, 666 anjelov, Nauč ma umierať, Sekundu pred zbláznením - Všetko je, ako je, Raz aj v pekle vyjde slnko. Vydal aj niektoré svoje cestopisy - Ekvádor, Etiópia, Nový Zéland, Panama a Kostarika. A v neposlednom rade nemôžem zabudnúť na jeho motivačnú literatúru a to na Šlabikár šťastia I, II. Niektoré z jeho kníh su prekladané do cudzích jazykov a to konrétne do češtiny. angličtiny. 
     Ja osobne nepreferujem čítanie poézie, ani jednu z jeho zbierok som nečítala, preto nedokážem posúdiť aké hodnotné myšlienky niesli. Kúpou knihy Plynutie som rozhodne nespravila zle. Dokonca môžem povedať, že práve táto kniha mi otvorila oči a naučila ma príjmať niektoré situácie také aké sú, pretože keď sa stanú nedokážem ich už zmeniť, neoplatí sa byť nešťastný a lámať si nad nimi hlavu. Treba ich jednoducho akceptovať, pretože všetko sa odohráva z nejakých príčin. Všetko je, ako je. Kto stále v sebe nenašiel silu akceptovať niektoré svoje životné udalosti, určite si túto knihu prečítajte, posunie vás ďalej a budete pociťovať veľké zadosťučinenie. 
     Knihy tohto spisovateľa sú prioritne určené dospelým ľuďom, lenže ako sa hovorí vek je len číslo a niektorí mladí ľudia sú natoľko vyspelí, že dokážu chápať aj svet dospelých, niekedy možno lepšie ako oni sami. Ďalšiu knihu, ktorú som si od neho kúpila bola Raz aj v pekle vyjde slnko. Musím uznať, že tentokrát som sa nechala uniesť obalom knihy. Kedže nie vždy je pravidlom ak je pekný obal aj kniha bude dobrá, bola som v očakávaní a s hrdosťou môžem povedať, že v tomto prípade sa pravidlo nepotrvdilo. Toto priam až satirické dielo je nielenže perfektne napísané, no ako veľké plus, čo dokresľovalo celú amtosféru každej a jednej kapitoly sú ilustrácie, ktoré sa v knihe nachádzajú. Nebudem vám hovoriť o čom kniha je, pretože by som vás tým ukrátila o celý umelecký zážitok z nej. Jedno však musím uznať, nesmierne ma prekvapil darček od autora v podobe bonusovej kapitoly, ktorá je určená len pre silné žalúdky a preto radšej, ak nechcete neodstrihujte ju. Ja som tie stránky rozstrihla a naozaj mi potom bolo do plaču. 
     Nestáva sa často, že práve domáci spisovatelia dokážu zožať úspech a udržať sa na výslní dlho. Častokrát bývajú podceňovaní domácim publikom a niekedy až priam zavrhovaní. Málokedy dokážu vystúpiť z tieňa kritiky a vyvrátiť nepravdivé fámy. Preto dávam klobúk dole pred týmto človekom, zato čo dokázal. Zato s akou ľahkosťou tvorí a formuje svoje myšlienky do kníh, ktoré napokon po dočítaní zanechajú v ľuďoch hlbšiu stopu, ako sa nevnucuje a robí to najlepšie ako vie.
     Odporúčam vám prečítať si niektoré z jeho diel a až tak sami zistíte, ako sa niekedy v živote klameme, len preto aby sme vyzerali, že sa máme lepšie ako ostatní. 

Peklo vzniká vtedy, keď čakáte nebo.
Harmónia je len iný druh smrti.
Nič nie je horšie ako umrieť, a predtým sa neodhlásiť z Facebooku.
Dôverujte životu, nikdy nikoho nepodviedol.
Akí budeme dnes, taký bude svet zajtra.
Čím čistejšia duša, tým väčšia bolesť.
Každá karma sa začína rozhodnutím.
Úprimnosť je dar, neočakávajte ju od slabých ľudí.
Každý človek na svete sa v niečom motá.
Sledujte deti a znova obíjmete svet.
Všetci kráčame k osvieteniu.
Svet nechce byť klamaný.
Šťastie sa rodí z nešťastia.
Šťastie plodí šťastie.
Plynutie.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?