Sypaný tvarohový koláč

       🎂🎂🎂🎂
     "Čo máte nové?" - tak by znela otázka, ktorú by som sa vás ako prvú opýtala, keby sme sa týždeň nevideli. Žiaľ, teraz to nemôžem aplikovať lebo mi tak či onak nik neodpovie a budem považovaná za totálneho blázna, ktorý trpí samomluvou. Vy by ste sa ma to mohli opýtať tiež, ale na to ste príliš hanbliví a bojíte sa zverejniť akýkoľvek komentár. Takže čo iné mi zostáva, ak nie to aby som sa sama pochválila? 
     Tento týždeň ubehol rýchlo ako voda. Teší ma, že dnes konečne spoza tej hmly a ťažkých oblakov vykuklo slniečko, hneď sa cítim pozitívnejšie. Spravila som pár radikálnych rozhodnutí ako napr. rozhodla som sa dať ostrihať. A aby toho nebolo málo, zbavila som sa takmer všetkých mojich krásnych dlhých vlasov. Momentálne ich mám ani nie po ramená. Vraj mi to veľmi pristane a hlavné je, že sa to páči mne a že mám konečne pocit slobody, ľahkej hlavy a nič ma neťaží. Verím, že aj starostlivosť o krátke vlasy bude o niečo jednoduchšia než o tie dlháne. 
     Dnes mám za sebou takú typickú sobotu, plnú upratovania a varenia, no i oddychu pri telke. Moja krstná mi odporučila recept na tento výborný koláč a kedže je naozaj veľmi jednoduchý na prípravu (čo mám nielen ja ale verím, že aj vy radi), rozhodla som sa, že sa oň s vami podelím. 

Suroviny:
Suchá zmes:
3 hrnčeky hrubej múky
1 hrnček cukor kryštálový
1/2 hrnčeka práškového cukru
1 kypriaci prášok
Mokrá zmes:
3 vajcia
1kg tvarohu (radšej nehrudkový cesto sa skôr napije) 
1 hrnček cukor kryštálový
1 vanilkový cukor
2 hrnčeky mlieka
250g masla
+ na dochutenie môžete pridať škoricu, hrozienka

Postup:
1. Poriadne si vymastíme plech. Keďže naň rovno budeme sypať suchú zmes, potrebujeme aby sa múka upiekla a nezostala v sypkom stave. Nebojte sa použiť poriadnu dávku masla, hery, palmarínu. Rúru si zapneme na 200 stupňov, najlepšie dvojohrev.


2. Postupne si zmiešame najprv suchú zmes.
3. Potom mokrú zmes. Pripravte si do misky vajcia s tvarohom a oboma cukrami. Najprv túto zmes poriadne vyšľahajte mixérom a až tak pridajte 2 hrnčeky mlieka a tie do zmesi vmiešajte už len ručne varechou. Ak použijete nehrudkový tvaroh, zmes bude veľmi riedka a striekalo by vám to po celej kuchyni. Ak použijete hrudkový tvaroh môžete normálne všetko spolu zmiešať mixérom.
4. Viac ako polovicu suchej zmesi (60%) vysypeme na vymastený plech. Najlepšie je ak to robíte polievkovou lyžicou a pomaly systematicky, rovnomerne zmes rozprašujete po plechu. Na suchú zmes vylejete celú mokrú zmes. A na tú zbytok (40%) suchej zmesi. 
5. Predtým, než koláč vložíte do rúry si spražíte 250g masla a polejete ním vrch suchej zmesi.

6. Tak, už len čakať 25 minút, kým sa koláč upečie. :) 
     
     Koláčik je naozaj rýchly a chutí skvelo. Na záver ho môžete poliať roztopenou čokoládou, ale aj bez toho je dosť sladký. 
     Dúfam, že ho vyskúšate a že vám bude chutiť!
     Bon Appetit :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?