The Beatles

Pozdravujem do celého sveta! :)
Včerajší výpadok Googlu ma dosť zaskočil, týmto vzdávam hold všetkým médiám lebo dnes o tom počúvam z každej strany, a môj mladší brat trefne poznamenal: "Ach jáj už aj Google padol, keď si si založila blog. :D " Chvalabohu výpadok nebol kvôli mne. Späť však do reality. Ako som sľúbila každý článok bude z iného súdka a inak to nebude ani dnes. Konečne sa dostávam k jednej z mojich najobľúbenejších tém - kapely. Špeciálne dnes si vezmem na mušku mojich, dúfam že aj vašich, najväčších idolov The Beatles. Rodičia mi hovoria, že to čo robím ja, už nie je obdiv, ale fanatizmus. Určite však nie som jedna z tých faniniek. ktoré sú schopné narušiť vám súkromie v podobe vlámania sa do bytu, pričom si vás stihnú vyfotiť v sprche a nenápadne potiahnuť niečo z vašich osobných vecí.
Môj obdiv sa prejavuje trochu inak. Nezaujímam sa o súkromie členov kapiel, jediné čo zaujíma mňa je hudba, ktorú produkujú, koncerty a fakty typu: Kedy a za akých okolností kapela vznikla, a ako sa dokázali dostať na absolútny vrchol. O Beatles som sa začala zaujímať až potom, čo sme so školou absolvovali jeden náučný koncert, kde neznámy interpreti zahrali vlastné cover verzie ich piesní. Týmto sa chcem škole poďakovať. Doma som si hneď prehrávala na YouTube ich piesne, postupne som si ich začala sťahovať a učiť sa texty. Na Vianoce v roku 2014 som dostala svoju prvú knihu o živote Beatles. Dlhé týždne som potom nehovorila o ničom inom. Kedže tieto biografické knihy nie sú len taký lacný špás, vyhľadávala a čakala som kedy jednotlivé tituly zlacnejú a hneď potom som si ich objednala. Vďaka knihám som sa dozvedela, že sú o nich natočené aj nejaké filmy. Myslím, že medzi najznámejšie patrí určite A Hard Day´s Night, Help, USA vs John Lennon, Nanič chlapec a úplne najnovší, ktorý išiel v kine len pred nedávnom Eight Days a Week. Kto ich nevidel určite si ich pozrite všetky zato stoja. Mojím snom bolo zohnať si odniekiaľ gramofón a neskôr aj platne. Raz sme boli s rodičmi na výlete v Poľskom meste Zakopané a zhodou okolností sme tam natrafili na starožitný trh. Keď som tam zbadala stánok s platňami bol to ako splnený sen. Za smiešne peniaze som si kúpila 4 platne a domov som odchádzala vysmiata ako slniečko.
Nedokážem si ani len predstaviť aká veková kategória číta moje príspevky, no z vlastnej skúsenosti viem, že mladí ľudia vo veku okolo 15 rokov ani len netušia kto boli The Beatles, nieto ešte žeby poznali jednotlivých členov kapely. V krátkosti niečo z histórie. The Beatles je britská rock´n´rollová skupina, ktorej členovia žili a vyrastali v meste Liverpool, kde aj neskôr položili základ ich kariére. Pôvodný názov skupiny, ako ho v roku 1956 vymyslel jej zakladateľ a zároveň prvý člen skupiny John Lennon, bol The Quarrymen. V tom čase však ešte členom kapely nebol bubeník Ringo Starr. Až v roku 1962 kapela zmenila meno na The Beatles a za svojho člena prijala aj Ringa. Členmi novozrodenej kapely boli hudobníci John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr, George Harrison. Manažérom tejto svetovo uznávanej skupiny bol Brian Epstein, ktorý chlapcov objavil v tunajšom The Covern Club, kde vtedy chlapci hrávali. Po vydaní ich prvej dosky Please Please me veci nabrali rýchly spád a skôr než sa stihli nazdať, odštartovali svoje prvé turné po Británii. Bolo len otázkou času kedy prerazia celosvetovo. Vo svete nastal chaos, ľudia sa začali správať šialene, všetci chceli vyzerať ako oni, každý sa s nimi chcel stretnúť, každé mladé dievča túžilo byť ich priateľkou. Obdobie známe ako Beatlemánia. Niekedy mi to príde smiešne priam až absurdné, no zároveň všetkým ľuďom, ktorí v tom čase žili trochu závidím. Chcela by som si to zažiť na vlastnej koži. Ale to by som sa asi musela narodiť ako Britka alebo Američanka a nie ako Slovenka. Podobne ako každá kapela aj oni zaznamenali svoje vrcholy aj pády. Nehovoriac o incidente, kedy John verejne prehlásil známu vetu: "Sme viac ako Ježiš". Pobúril tým nielen veriacich, ale aj ateistov po celom svete. Ľudia začali masovo na verejných priestranstvách páliť ich dosky, tričká, časopisy... Ďalšou veľkou kauzou bolo, keď sa do médii dostala informácia, že členovia kapely užívajú drogy. Nemohli to poprieť. Tak ako rýchlo sa dostali na prvotné priečky svetových hitparád, tak rýchlo z nich aj zmizli. Kapela sa rozpadla v roku 1970 nielen kvôli narušeniu ich priateľstva ale aj kvôli sporom o peniaze. V roku 1980 tragicky zomrel vo veku 40 rokov spevák kapely John Lennon. O pár rokov po ňom v roku 2001 umrel na rakovinu pľúc bassgitarista George Harrison.
Keďže Beatles je kapela s veľmi rozsiahlou a búrlivou históriou, nedá sa všetko vtesnať do jedného článku. Rada by som pripojila krátku prezentáciu, ktorú som robila už veľmi dávno, ak by mal niekto záujem dozvedieť sa viac než som spomenula, žiaľ z technických príčin mi ju tu nejde nahrať. Pokúsim sa o to ešte v komentári, no ak by to nevyšlo a niekto mal záujem kľudne ma osobne kontaktujte. Pre zlepšenie nálady pesnička. :)

https://www.youtube.com/watch?v=bgiQD56eWDk



Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?