Rýchla pochúťka

Ahojte gazdinky! :)
Už sme v polke týždňa a ja ani neviem ako rýchlo tieto dva predošlé dni zbehli. Napadol prvý sneh, aspoň u nás na Východe. A tak prečo si nespríjemniť zimné večere strávené pri krbe pojedaním niečoho sladkého? Milujem sladké veci a sladkosti hltám priam na kilá. Ak aj vy, milí čitatelia, patríte do skupiny "sladké ritky" určite vás dnešná téma zaujme. Dlho som nič nepiekla a kedže pokladám pečenie za istú formu relaxu, hovorím si prečo nie, aspoň trocha zresetnem za sprievodu dobrej hudby a prekvapím rodičov. Listovala som v našej domácej knižke na recepty a vyšmátrala som jeden zaujímavý a hlavne jednoduchý a rýchly koláčik, ktorý som ešte nepiekla, čiže dneska premiéra.
Gazdinky na koláčik budete potrebovať:
2 hrnčeky polohrubej múky
1 hrnček kryštálového cukru
2 vajcia
pol hrnčeka oleja
prášok do pečiva
 pol hrnčeka mlieka
250-500g tvarohu
2 PL práškového cukru
ovocie podľa vlastného výberu

Postup: 
1. Vo väčšej miske zmiešame múku s práškom do pečiva a cukrom.

2. K suchej zmesi pridáme vajcia, olej a mlieko. Všetko spolu premiešame a cesto vylejeme na vymastený plech.

3. Do menšej misky pridáme tvaroh (podľa vlastného výberu, najlepšie je však použiť nehrudkový). Dochutíme ho práškovým cukrom a ak chceme aby vznikol hladší krém pridáme trošku mlieka. Vymiešame. Tvarohovú zmes vylejeme na cesto a rozotrieme po jeho celej dĺžke.
4. Na vrchnú plochu pridáme ovocie podľa vlastného výberu. Ja osobne som použila borovky, kedže ich máme habadej. Keď chcete môžete ešte ovocie posypať vanilkovým cukrom alebo škoricovým, kto má aké chute.
5. Plech vložíme do rúry. Koláč pečieme 30 minút na 180°.
Myslím, že koláč je veľmi jednoduchý na prípravu. Suroviny netreba vážiť, tým je koláč vhodný hlavne pre začiatočníkov v pečení, ale aj pre skúsené gazdinky, ktoré chcú rýchlo a na poslednú chvíľu niečím ponúknuť svojich hostí alebo len zaplniť prázdne brušká rodinných príslušníkov.
Tým, ktorí ho vyskúšajú prajem dobrú chuť a nech padne na úžitok. :)
Dámy a páni, kto tvrdí že láska nejde cez žalúdok ste na omyle. Stačí doma raz za čas napiecť, navariť a hneď vás budú všetci zbožňovať. Presne to robí môj brat. Celý čas si ma nevšíma a keď niečo ukuchtím, dobre mi nohy nevybozkáva! :D

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?