Marec mesiac kníh

       Zdravím!
     Viete, niekedy sa každý jeden z nás vo svojom živote niečoho preje. Keď som s týmto blogom pred pár mesiacmi začínala, nepripúšťala som si, že niekedy skončím, že nebudem mať čas robiť to, čo ma baví. Myslela som si, že som nezastaviteľná, že budem mať čitateľov, ktorí budú chcieť spolupracovať. Jednoducho očakávala som rovnakých nadšencov ako som ja. Dnes už viem, že tieto všetky veci boli len moje ideály, ktoré som si sama vysnívala a priala si, aby sa stali skutočnosťou. Nechcem to povedať tak radikálne a tvrdo, no schyľuje sa k tomu, že prestanem úplne publikovať. Nie preto, žeby som mala nedostatok nápadov, inšpirácie na tvorenie článkov, ale preto, že nestíham. Viete chodiť do práce, pripravovať sa na výšku, občas len tak vypnúť, venovať sa nielen rodine, ale aj priateľom a do toho nespočetné množstvo vecí, ktoré sa dejú len tak letkom. Možno niektorých z vás mojim rozhodnutím sklamem, ale verte, že toto bola jedna z najlepších etáp môjho života. Samozrejme ešte stále sa to môže zachrániť tým, že niekto po mne tento blog prevezme, alebo, že sa ku mne pridá a tým pádom nebudem až tak vyťažená ako som teraz. Ak by tu niekto taký bol, kľudne sa mi ozvite, rada prijmem do môjho malého "klubu" novú šikovnú tvár. 
     No, ale teraz už späť na veselšiu nôtu. Mesiac marec je známy ako mesiac kníh. Ale prečo práve tomuto mesiacu prischlo takéto prirovnanie? Tradícia, prečo marec dostal prívlastok mesiac kníh, tkvie v masovej akcii, ktorú iniciovalo Ministerstvo kultúry spolu so Zväzom československých spisovateľov, nakladateľmi či knižnými obchodmi v roku 1955. K myšlienke zvýšenia počtu čitateľov sa pripojili organizácie a občania, ktorí pravdepodobne na počesť ľudového básnika Mateja Hrebendu, za mesiac kníh zvolili marec. Tým vzdali úctu mesiacu, v ktorom sa narodil aj zomrel tento významný šíriteľ a milovník knižnej kultúry. Či už patríte k verným „knihomoľom“ alebo ste príležitostný marcový čitateľ, nezabudnite, že knihy treba čítať s láskou! Jednoduché vysvetlenie, ale človeku by to len tak samému nedocvaklo. 
     Patríte k sezónnym čitateľom alebo radi čítate vždy a všade za každých okolností? Ja patrím k druhej skupine ľudí. Niektorí vravia, že čítanie je mrhanie ľudským časom. Načo sa trápiť čítaním 500 stranovej knihy, keď o pár dní vyjde jej filmová verzia a človek strávy v kine necelé dve hodiny. Práve takíto ľudia okrádajú sami seba o čaro čítania. Nielenže si sami môžete predstaviť jednotlivé postavy, všetko prežívate osobnejšie a kniha vo vás mnohokrát dokáže zanechať hlbokú citovú stopu. Podporuje teda vaše myslenie a fantáziu. Navyše, ak čítate knihy, zlepšuje sa vám vaša slovná zásoba, a takisto si zlepšujete svoju gramatickú stránku jazyka. Mnohí čítajú len kvôli tomu, že najlepšie vedia zrelaxovať pri čítaní dobrej a kvalitnej knihy. Je množstvo dobrých dôvodov, prečo čítať knihy, časopisy, magazíny a ja osobne nepoznám ani jeden dôvod prečo nečítať. :D 
     Určite ste, aspoň vy vášniví čitatelia zaregistrovali, že internetové kníhkupectvo Martinus, každoročne v mesiaci marec organizuje rôzne zaujímavé súťaže, pri ktorých, ak máte šťastie, môžete odísť s poriadnou náložou kvalitnej literatúry. Ani tento rok teda nie je výnimkou a môžete sa ešte stále zapojiť do súťaže, ktorá prebieha až do konca mesiaca. Na tejto ich oficiálnej stránke sa môžete o súťaži dočítať viac. http://www.martinus.sk/kniznedilemy/   
       Ja som mala najradšej Knižné šifry, ktoré sú naozaj kreatívne a ich tvorcom jednoducho tlieskam. V tejto súťaži môže človek konečne zúročiť svoje poznatky o knihách a zábavnou formou hľadať v obraze názvy kníh. Jediné čo ľutujem je, že v mojom živote nemám šťastie na vyhrávanie cien v tombolách alebo iných súťažiach a inak to samozrejme nebolo ani v tomto prípade. 
     Kedže som tento mesiac chcela podporiť aj ja myšlienku dať opäť raz dnešnej mládeži do povedomia čítanie, rozhodla som sa uskutočniť vlastný obežník kníh. Moja knižnica doma je bohatá a niektoré tituly, žiaľ v nej už nemajú miesto a tak, ak by mal niekto záujem rada by som ich posunula ďalej. Mohlo by to fungovať výmenou knihy za knihu alebo vám len ja zadarmo (alebo vďaka vášmu dobrovoľnému príspevku) pošlem knihu na vašu adresu, ktorú potom vy opätovne môžete posunúť niekomu inému. Čo na to hovoríte? Samozrejme ak sa niekto chce zapojiť napíšte mi mail, alebo do komentára o ktorú konkrétnu knihu by ste mali záujem. :) 

Jednotlivé tituly:
Čitateľ z vlaku o 6:27 http://www.martinus.sk/?uItem=182111
Banka tiel (Darcovia) http://www.martinus.sk/?uItem=130766
Náš nešťastný vesmír http://www.martinus.sk/?uItem=113986
Miluj ma, ak to dokážeš! http://www.martinus.sk/?uItem=158509

     Linky som tu pridala preto, aby ste mali predstavu ako asi knihy vyzerajú a akú dejovú líniu majú. Ak by mal niekto záujem o knihy pre menšie deti, do 11-12 rokov, moja sestra predáva knihy za lacný peniaz na stránke bazos.sk. Pre prípad tu pridám všetky jej recenzie, ak by mal niekto záujem ozvite sa jej. :)
    Dočítania priatelia! :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Kodaň

Kreativita level 100

Som introvert?